[ Pobierz całość w formacie PDF ]
słownikową (zaspokajanie potrzeb) i stosować tą bo ta pokazuje sposób.
5). Jaka jest Najbardziej Oczekiwana Akcja (MWR) Twojego serwisu www? Czyli do
jakiej konkretnej akcji mają prowadzić informacje i reklamy na Twojej stronie?
Lepiej znaj swoje MWR. Każda strona www, każdy materiał marketingowy musi prowadzić do jasno
sprecyzowanej akcji ze strony klienta. Ta akcja w ujęciu globalnym musi go zbliżać do transakcji. Czy to
będzie bezpośrednia sprzedaż, czy odwiedzenie strony z konkretnie określonym zadaniem, czy zapisanie
się na naszą listę adresową czy cokolwiek innego musimy to jasno zdefiniować i mieć tą definicję przed
oczami, gdy tworzymy nasze materiały marketingowe.
MWR to wskaznik opisany przez Kena Evoy'a, który w oryginale brzmi: Most Wanted Response.
6). Czy Twoja strona całą swoją zawartością jest skierowana na doprowadzenie do
MWR? Jak to osiÄ…gasz?
Copyrights © 2003 Majewski Business Consulting
strona 6 z 8
Al. Niepodległości 645B; 81-854 Sopot; Poland
tel. 0502-246-045; FAX (58) 550-10-06
biuro@cneb.pl | www.cneb.pl
8 najważniejszych pytań
Cokolwiek rozpraszajÄ…cego klienta, cokolwiek odwracajÄ…cego jego uwagÄ™, cokolwiek odciÄ…gajÄ…cego go od
wytyczonej mu ścieżki do wybranego MWR kosztuje Twój biznes żywe pieniądze. Pieniądze, które zostały w
kieszeni klienta zamiast znalezć się na Twoim koncie bankowym.
Dopilnuj więc aby odwiedzający Twoją stronę zrobił to, czego Ty od niego chcesz. Nie pozwól mu na
swobodę, ale niech czuje pełną swobodę prowadz go. Klient podświadomie błaga abyś poprowadził go do
poprawnej decyzji. Ale to ON podejmuje właściwą decyzję i musi mieć tego świadomość!
7). Czy znasz CR i CTR poszczególnych części swojej strony (ofert) i swoich
reklam? Jakie są ich wartości?
Nie można przeprowadzić mądrze (z realną szansą na sukces) żadnego działania marketingowego (np.
kampanii reklamowej) jeśli nie potrafimy przewidzieć jego wyników.
Można określić w większym lub mniejszym stopniu skuteczność nie przeprowadzonej jeszcze kampanii. Im
dokładniejsze mamy dane nt. skuteczności poszczególnych części naszych ofert i reklam, tym większe
mamy prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu.
Bardzo dużo kampanii reklamowych prowadzi się na wyczucie. Raklamodawca słyszy od oferenta, że CTR u
niego wynosi 10% a CPM to tylko 50 złotych. Interes jak ze złota. Prawda? Nieprawda. W każdym razie te
dane nie decydujÄ… o tym czy to prawda.
Inwestycja w kampaniÄ™ jest sensowna tylko wtedy, gdy matematyczne obliczenia to potwierdzajÄ…. Nie
tylko CPM i CTR określają opłacalność reklamy. Dochodzą do tego takie wskazniki jak CR oferty oraz zysk
netto z jednej transakcji czy wartość długoterminowa klienta. Wszystkie one jednak prowadzą do określenia
najważniejszego wskaznika - ROI. (ang.)
Możemy mówić o CR samej oferty na stronie lub całej kampanii. Szerokość spojrzenia decyduje o doborze
danych. Jednakże planowane CR kampanii zazwyczaj obliczamy mnożąc oczekiwane CTR reklamy przez
standardowe CR oferty na stronie. Potem możemy to zweryfikować faktycznym CR przeprowadzonej już
kampanii dzieląc liczbę wywołanych przez nią akcji przez liczbę ekspozycji reklamy (np. liczbę wysyłek w
mailingu).
Czy to jest skomplikowane? Jeśli tak, to z całą odpowiedzialnością stwierdzam, że nie możesz inwestować w
działania marketingowe bo nie masz nawet minimum danych by przewidzieć ich opłacalność.
Więcej dowiesz się z artykułu: Zanim wydasz złotówkę na reklamę www.cneb.pl/cneb3/roi.php, a Kalkulator
Rentowności Kampanii Reklamowych www.cneb.pl/uslugi pomoże Ci planować kampanie reklamowe.
Copyrights © 2003 Majewski Business Consulting
strona 7 z 8
Al. Niepodległości 645B; 81-854 Sopot; Poland
tel. 0502-246-045; FAX (58) 550-10-06
biuro@cneb.pl | www.cneb.pl
8 najważniejszych pytań
CPM - to skrót od Cost Per Mille, gdzie Mille jest rzymskim słowem określającym tysiąc. Czasami CPM
zastępuje się CPT (Cost Per Thousand). Jest to koszt tysiąca ekspozycji reklamy określony przez właściciela
danego medium reklamowego.
CTR (inaczej Ratio) - to skrót od angielskiego Click-Through Rate. Jest to procent kliknięć na reklamę w
stosunku do ilości jej wyświetleń lub ogólniej ekspozycji (np. jeśli mówimy o mailingu).
CR - to skrót od angielskiego Conversation Ratio. Jest to procent czytających ofertę, którzy zdecydują się
wykonać pożądaną przez nas akcję (kupienie produktu, subskrypcja e-zina, wzięcie udziału w ankiecie itd.).
CR obliczamy dzieląc ilość wykonanych akcji przez całkowita liczbę wyświetleń i mnożąc to przez 100.
8). Jaki jest średni zysk netto z jednej sprzedaży i średni zysk na długą metę
Nawet jeśli znasz wszystkie wskazniki to nie są one warte zachodu jeżeli nie znasz średniego zysku netto z
jednej sprzedaży i na długą metę. Tych danych szukaj w historii sprzedaży to przerażające jak mało
biznesów analizuje własne dane bilingowe, które kryją informacje warte majątek.
Jeśli nie wiesz jakiego zysku się spodziewać, to nie masz absolutnie żadnej informacji o skuteczności swoich
działań marketingowych. Nie możesz planować, bo nie masz podstawowego wskaznika. Nie możesz
wydawać pieniędzy mądrze, bo nie wiesz ile możesz wydać by nie stracić.
Skontaktuj siÄ™ ze mnÄ…:
To jest fundamentalna wiedza o Twoim biznesie. Nie o marketingu, nie o
reklamie, nie o działaniach promocyjnych ale o Twoim biznesie.
Majewski Business Consulting
Odpowiedzenie w sposób wyczerpujący na wszystkie zawarte tutaj pytania
Al. Niepodległości 645B
otworzy przed Twoim biznesem możliwości, jakie kryje w sobie marketing.
81-854 Sopot
Niech o wadze tych informacji świadczy fakt, że od odpowiedzenia na
tel. 0502-246-045
powyższe pytania zaczynam konsultacje z moimi klientami. Niech o wadzę
FAX (58) 550-10-06
tych informacji świadczy fakt, że w oparciu o nie odniesiono większość
mail: biuro@cneb.pl
wszystkich spektakularnych sukcesów biznesowych. Niech o wadze tych www: www.cneb.pl
informacji świadczy fakt, że wszystkim bankrutom i ponoszącym straty o
których mówiono i mówi się w Internecie można zarzucić grzech nie
zdefiniowania tych podstawowych kwestii lub nie trzymania siÄ™ ich w
swoich działaniach marketingowych.
A to jest tylko podstawowa wiedza.
Jeśli potrzebujesz pomocy w odpowiedzeniu na któreś z powyższych
pytań, skontaktuj się ze mną. Na pewno można Tobie pomóc. Ale Ty
musisz dążyć do sukcesu. Ja mogę tylko pomóc w jego osiągnięciu. To Ty
decydujesz o swoim sukcesie, o sukcesie swojego biznesu.
Copyrights © 2003 Majewski Business Consulting
strona 8 z 8
Al. Niepodległości 645B; 81-854 Sopot; Poland
tel. 0502-246-045; FAX (58) 550-10-06
biuro@cneb.pl | www.cneb.pl
[ Pobierz całość w formacie PDF ]