[ Pobierz całość w formacie PDF ]

3) nieadekwatnością specyfikacji europejskich.
14. Procedura oceny zgodności, o której mowa w ust. 4, nie jest
przeprowadzana w przypadku części zamiennych do podsystemów dopuszczonych
do eksploatacji w dniu wejścia w życie TSI.
Art. 25d. 1. W przypadkach:
1) określonych w art. 25f lub
2) sieci kolejowych albo ich części nieobjętych obowiązkiem stosowania TSI, lub
3) typów urządzeń i typów budowli, o których mowa w art. 22f ust. 1, nieujętych
we właściwej TSI jako składniki interoperacyjności, lub
4) szczególnych i punktów otwartych dla których konieczne jest zastosowanie
przepisów technicznych niezawartych we właściwej TSI
 Prezes UTK ustala listę właściwych krajowych specyfikacji technicznych i
dokumentów normalizacyjnych, których zastosowanie umożliwia spełnienie
zasadniczych wymagań dotyczących interoperacyjności systemu kolei.
2. Prezes UTK aktualizuje i przekazuje ministrowi właściwemu do spraw
transportu listę, o której mowa w ust. 1:
1) przy każdej zmianie listy właściwych krajowych specyfikacji technicznych i
dokumentów normalizacyjnych lub
2) po zgłoszeniu odstępstw, o których mowa w art. 25f, lub
3) po publikacji TSI.
3. Listę, o której mowa w ust. 1, minister właściwy do spraw transportu
przekazuje Komisji Europejskiej oraz na jej wniosek udostępnia pełny tekst
krajowych specyfikacji technicznych wskazanych na tej liście.
4. Minister właściwy do spraw transportu nie informuje Komisji Europejskiej o
przepisach i ograniczeniach o lokalnym charakterze. W przypadku ich wprowadzenia
informację o tych przepisach i ograniczeniach umieszcza się w rejestrze
infrastruktury.
5. Minister właściwy do spraw transportu może upoważnić Prezesa UTK do
dokonywania w jego imieniu czynności, o których mowa w ust. 3 i 4.
2014-11-21
Kancelaria Sejmu s. 100/161
6. W przypadkach, o których mowa w ust. 1, weryfikacja podsystemu
strukturalnego w oparciu o krajowe specyfikacje techniczne i dokumenty
normalizacyjne, jest prowadzona przez notyfikowane jednostki certyfikujące.
7. W przypadku dopuszczania do eksploatacji podsystemów strukturalnych na
sieci kolejowej albo jej części nieobjętej obowiązkiem stosowania TSI, dopuszcza się
przeprowadzanie procedur weryfikacji WE. Krajowych specyfikacji technicznych i
dokumentów normalizacyjnych, o których mowa w ust. 1, w zakresie ujętym w TSI,
nie stosuje się.
Art. 25e. 1. Zarządcy i przewoznicy kolejowi mogą eksploatować wyłącznie
podsystemy strukturalne, na które Prezes UTK wydał zezwolenie na dopuszczenie do
eksploatacji.
1a. Podsystem strukturalny może być dopuszczony do eksploatacji w systemie
kolei na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeżeli:
1) jest zbudowany i zainstalowany w taki sposób, że spełnia zasadnicze
wymagania dotyczące interoperacyjności systemu kolei oraz jest zapewniona
jego zgodność z istniejącym systemem kolei, w skład którego wchodzi;
2) składniki interoperacyjności, z których jest zbudowany, są właściwie
zainstalowane i wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem;
3) urządzenia i budowle ujęte w wykazie, o którym mowa w art. 22f ust. 14 pkt 2,
które wchodzą w jego skład, zostały dopuszczone do eksploatacji zgodnie z
przepisami ustawy.
2. Na wniosek zainteresowanego producenta podsystemu albo jego
upoważnionego przedstawiciela, zarządcy, przewoznika kolejowego, dysponenta,
importera, inwestora albo podmiotu zamawiającego Prezes UTK wydaje zezwolenie
na dopuszczenie do eksploatacji podsystemu strukturalnego. Odmowa dopuszczenia
do eksploatacji podsystemu strukturalnego następuje w drodze decyzji.
3. Do wniosku, o którym mowa w ust. 2, załącza się:
1) deklarację weryfikacji WE podsystemu;
2) certyfikat weryfikacji WE podsystemu;
3) dokumentację przebiegu weryfikacji WE podsystemu;
4) kopie dokumentów potwierdzających dopuszczenie do eksploatacji urządzeń
lub budowli ujętych w wykazie, o którym mowa w art. 22f ust. 14 pkt 2,
wchodzących w skład podsystemu.
2014-11-21
Kancelaria Sejmu s. 101/161
3a. W przypadkach, o których mowa w art. 25d ust. 1 pkt 2 4 oraz art. 25f ust.
5 pkt 1 i 2 i ust. 6 pkt 1, gdy w skład podsystemu nie wchodzą składniki
interoperacyjności objęte deklaracją WE zgodności lub przydatności do stosowania
składnika interoperacyjności, przepisów ust. 1a pkt 2 i ust. 3 pkt 1 3 nie stosuje się.
4. Prezes UTK przed wydaniem zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji
podsystemu strukturalnego sprawdza jego zgodność z TSI dotyczącymi eksploatacji i
utrzymania lub przepisami wydanymi na podstawie art. 25t.
5. Prezes UTK nie może zakazywać, ograniczać lub utrudniać budowy,
dopuszczania do eksploatacji oraz eksploatacji podsystemów strukturalnych
tworzących system kolei, które spełniają zasadnicze wymagania dotyczące
interoperacyjności systemu kolei. W szczególności nie może wymagać kontroli,
które już zostały przeprowadzone: [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • g4p.htw.pl
  •  
     
    enu4/1.php") ?>